- Om Inrederi Stilfullt
Företaget har sitt säte i Oskarström. Företagets postadress är Köpmansgatan 34, 31331 Oskarström.
Önskar du att komma i kontakt med oss, vänligen maila oss på [email protected]. Beskriv ditt ärende och bifoga dina kontaktuppgifter, så återkopplar vi snarast möjligt.
- Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, priser, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen kontaktar du oss omedelbart via e-post, [email protected].
- Leverans
Våra normala leveranstider är 2-5 vardagar.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå, utan att vi har meddelat om längre leveranstid, ska du kontakta oss på [email protected].
Beställningsvaror med avvikande leveranstid kan förekomma, detta framgår då tydligt i produktbeskrivningen för varan.
Vi tillämpar inte delleverans. Dvs. är det en vara i beställningen med avvikande leveranstid, ex. en förbeställning, inväntar vi den varan och skickar först då. Önskar du ändå delleverans, tillkommer extra fraktkostnad och du behöver meddela oss att du önskar detta.
3.1 Leverans med särskilda villkor
Om en vara lyder under dessa särskilda villkor framgår det tydligt på produktsidan.
4. Outlösta Paket
Vi debiterar en kostnad på 599 kr för outlösta paket för att täcka frakt-, retur- och expedieringskostnader. Vid retur av större varor, exempelvis möbler, kan kostnaden bli högre. Köparen står alltid för returkostaden. Ångrar du ditt köp måste du alltid hämta ut ditt paket för att sedan returnera.
5.
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% alt. 12% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
6. Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund lagstadgad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot varan.
Vill du utnyttja din ånger- och returrätt för möbler som beställningsvaror, så gäller särskilda villkor. Vi tar då ut en kostnad på 599:- för returhantering. Ångrar du ditt köp innan leverans påbörjats från oss tar vi även då ut denna avgift om det är så att beställningen redan skickats från vår leverantör. Detta för att vi som företag inte omfattas av ånger-/returrätt gentemot våra leverantörer.
Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela oss att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till [email protected]. I ditt meddelande ska namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returen gäller framgå.
Du bör omedelbart, och senast inom lagstadgad 14 dagar efter ångermeddelandet, returnera varan till oss. Skulle dessa 14 dagar ha passerat då vi mottar din retur, förbehåller vi oss rätten att neka återbetalning samt att ta ut kostnad för ny frakt om du önskar att varan skickas åter till dig.
Du som köpare står för frakt, leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. Skulle varan inte komma i retur i originalskick förbehåller vi oss rätten att neka återbetalning. Vill du som köpare då ha varan åter i retur står denne för den faktiska returkostnaden. Returen bör skickas spårbart då vi inte ansvarar för bortkomna försändelser.
Returen skickas till:
Inrederi Stilfullt AB (Mikaela Nilsson)
Köpmansgatan 34
31331 Oskarström
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Vid retur och nyttjande av ångerrätt betalas inte fraktkostnaden, som togs ut vid köpet, tillbaka.
6. Ångerrätten gäller inte vid:
Livsmedel.
Se särskilda villkor för möbler som beställningsvaror ovan.
För mer om den lagstadgade ångerrätten, se här.
7. Reklamation och klagomål
Vi kontrollerar noga alla varor innan leverans. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad åtar vi oss, i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning, att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
7.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel på en vara ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer, vilken vara du vill reklamera samt orsak.
Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den felaktiga varan i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se www.arn.se.
Om det, efter retur till oss, visar sig att en vara reklamerats på felaktiga grunder och därmed inte godkänns som reklamation under gällande konsumentskyddslagstiftning debiteras fraktkostnaden plus en administrativ avgift om 400kr innan varan återsänds till kund.
8. Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi ansvarar inte för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
9. Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
10. Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
11. Personuppgifter
Genom att handla hos Inrederistilfullt accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
Inrederistilfullt är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
11.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
11.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
11.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
11.4.1 Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna, Swish samt kort-betalning.
11.4.2 Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
11.4.3 Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
11.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
11.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
11.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
11.8 Ansvarig för dataskydd
Inrederistilfullt är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
11.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.
12. Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
13. Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.